Stap voor stap

 

Terug naar overzicht

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan ik de updates van het programma GRATIS downloaden ?

Waar kan ik zien of ik over de recentste versie van het programma beschik ?

Waar kan ik een overzicht zien van de aangebrachte wijzigingen ?

Kan ik dit overzicht ook op de website raadplegen ?

Worden mijn gegevens overschreven bij de installatie van de nieuwste versie ?

Hoe kan ik de recentste versie van het programma downloaden ?

De menukeuze "Help-VisionExpert Update" is niet zichtbaar in mijn versie !

Kan ik de update ook ergens manueel downloaden en zelf installeren ?

Ik krijg de melding "Er is geen recentere versie beschikbaar" !

Ik krijg de melding : "Dit serienummer hoort niet bij dit programma..."

Na het updaten van de software beschik ik nog steeds niet over de recentste release.

Het bijwerken van de upgrade lukt absoluut niet meer.

 

 

Kan ik de updates van het programma GRATIS downloaden ?

De ontwikkeling aan de software ligt niet stil ! Met een team van professionals zijn we continu bezig om het programma zo veel mogelijk aan de eisen van de moderne belegger te doen aansluiten. Als geregistreerde gebruiker van VisionEXPERT kunt u steeds GRATIS de wijzigingen (minor releases) aan het programma downloaden. Merk op dat het hier niet gaat om bugg-fixes zoals bij de meeste programma's het geval is, maar om regelrechte uitbreidingen aan de software. Indien u niet beschikt over een geregistreerde versie (bv een trial-versie) dan moet u deze versie eerst registreren (dus ook aankopen). Pas nadien kan je de recentste versie downloaden.

Update : sedert december 2006 heeft u voor het downloaden van de upgrades van VisionExpert een ServiceContract nodig. Voor VisionLITE is dit servicecontract niet nodig. Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

Waar kan ik zien of ik over de recentste versie van het programma beschik ?

Start het programma op en kies in de menubalk van het programma de menukeuze "Help - About VisionExpert...".  Rechtsonderaan in het opstartscherm ziet u dan onder de naam van de geregistreerde gebruiker ook over welke versie u beschikt. Indien hier bv "Professional 4.1 (build 38.982)" staat dan beschikt u over VisionEXPERT Professional versie 4.1. Tussen haakjes staat steeds de "release" en de "build". Hoe hoger de "build" hoe recenter uw versie is. Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

Waar kan ik een overzicht zien van de aangebrachte wijzigingen ?

Zeer belangrijk bij het installeren van een upgrade is dat u eerst het overzicht met de aangebrachte wijzigingen raadpleegt, zodat u weet welke zaken er precies aan de software werden aangepast. Om een overzicht te krijgen van de aangebrachte wijzigingen kiest u in het programma de menukeuze "Help - VisionExpert Aanpassingen". Het programma toont u dan automatisch het overzicht op de website met alle wijzigingen sinds u het programma laatst bijwerkte. Bovenaan deze lijst vindt u ook steeds het versienummer van de meest recente versie en ook uw eigen versienummer terug. Indien hier geen enkele melding staat dan beschikt u waarschijnlijk over de recentste versie van het programma. Bij "major releases" (zoals bvb van versie 4.0 naar 4.1) zijn de wijzigingen zodanig talrijk dat meestal slechts enkele hoofdpunten worden aangekaart. (De wijzigingen aan de Basic-versie en de Professional zijn gelijklopend, dus dit is hetzelfde overzicht.) Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

Kan ik dit overzicht ook op de website raadplegen ?

Ook indien u niet over VisionEXPERT beschikt kunt u het overzicht met de aangebrachte wijzigingen raadplegen. Dit overzicht staat op de volgende locatie : overzicht aanpassingen.

 

Gebruikers die de TIJD-versie van VisionEXPERT gebruiken moeten echter DIT overzicht raad- plegen, omdat dit een andere versie betreft : overzicht aanpassingen TIJD-versie. (Merk op dat de release-datums van beide versies kunnen verschillen vanwege het verschil in de functionaliteiten van beide programma's.) Terug naar FAQ inhoudstabel...

  

 

Hoe kan ik de recentste versie van het programma downloaden ?

Geregistreerde gebruikers kunnen via de menukeuze "Help - VisionExpert Update" steeds de recentste versie van het programma downloaden. Bovendien krijgt u hier eerst een mooi overzicht met een duidelijke beschrijving van alle aangebrachte wijzigingen. Nadat de update werd gedownload moet u het programma herstarten. U zult dan een Setup-programma krijgen waarmee u de upgrade kunt installeren. Het is hierbij belangrijk (!) dat u de upgrade installeert in exact dezelfde directory als uw vorige versie (normaal gezien is dit "c:\program files\visionexpert"). Update : deze functionaliteit zal in VisionExpert alleen werken indien u een ServiceContract heeft.

(!) Op onze Tips&Tricks-pagina vindt u hierover een zeer gedetailleerde uitleg : Tips&Tricks  Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

De menukeuze "Help-VisionExpert Update" is niet zichtbaar in mijn versie !

Indien u niet over een geregistreerde versie beschikt (zoals bv de trialversie) dan is deze optie inderdaad niet zichtbaar. In sommige eerdere releases van VisionEXPERT 4.0 is deze functie om een onbekende reden onzichtbaar. Gelieve dan de update manueel te downloaden zoals hieronder beschreven staat. Vanaf de volgende releases is dit probleem dan opgelost. Raadpleeg eerst het overzicht met de wijzigingen op de website. Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

Kan ik de update ook ergens manueel downloaden en zelf installeren ?

Updates kunnen vanaf december 2006 niet meer manueel gedownload worden.

Het downloaden van updates kan alleen nog rechtstreeks vanuit het programma via de menukeuze "Help - VisionExpert Update". Voor VisionExpert-gebruikers kan dit alleen nog indien ze een ServiceContract hebben afgesloten en dit gedurende de looptijd van het ServiceContract. VisionLITE-gebruikers hebben hiervoor geen servicecontract nodig. Terug naar FAQ inhoudstabel...

  

 

Ik krijg de melding "Er is geen recentere versie beschikbaar" !

Wanneer u deze melding krijgt bij het updaten van de software dan wil dit zeggen dat u reeds met de recentste versie van het programma werkt. Het is ook mogelijk dat de in het overzicht gemelde release nog niet beschikbaar is voor download. Gelieve dus later eens opnieuw te proberen. Wanneer de uiteindelijke update online staat zal deze dan volautomatisch gedownload worden (zie ook hierboven). Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

Worden mijn gegevens overschreven bij de installatie van de nieuwste versie ?

De upgrades van de software bevatten nooit koershistorieken. Ook uw bestaande lijsten en schermen zullen nooit overschreven worden. Maar toch is het aangeraden om minstens één keer per maand een backup te maken van het programma en zijn instellingen. Doordat alle gegevens van VisionEXPERT zich in één en dezelfde directory bevinden is het trouwens zeer eenvoudig om deze directory in z'n geheel op een CDROM of memorycard te kopiëren.  Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

Na het updaten van de software beschik ik nog steeds niet over de recentste release.

Indien u meer dan één versie van VisionEXPERT op uw PC heeft staan, kan het inderdaad zijn dat u de verkeerde versie heeft bijgewerkt. Kijk eventueel eerst eens naar welke directory de snelkoppeling waarmee u VisionEXPERT opstart verwijst. Voer dan de upgrade opnieuw uit en kies bij het installeren de juiste directory van het programma. Sommige updates aan de software betreffen niet altijd een aanpassing van het programma, maar alleen van sommige stuur- programma's of drivers. Dan is het ook mogelijk dat uw programma exact hetzelfde versie- nummer heeft dan voor de upgrade. Alleen de stuurprogramma's werden dan aangepast.  Terug naar FAQ inhoudstabel...

  

 

Ik krijg de melding : "Dit serienummer hoort niet bij dit programma..."

U heeft de nieuwste versie gedownload (zie hierboven) en heeft deze ook succesvol geïnstalleerd. Bij het herstarten van VisionEXPERT vraagt het programma u echter om opnieuw te registeren,

en bovendien krijgt u de melding "Dit serienummer hoort niet bij dit programma maar bij een ANDER programma" nadat u het serienummer ingevoerd heeft.

 

Waarschijnlijk komt dit omdat u de upgrade zelf manueel heeft gedownload en de verkeerde upgrade heeft gedownload. Er bestaan namelijk meerdere versies van VisionEXPERT. Zo is er onder andere ook een TIJD-versie (TIJD-build) op de markt die exclusief door TijdBeursmedia op de markt wordt gebracht. Deze versie bevat onder andere GEEN mogelijkheid om gratis koersen te downloaden, maar bevat dan weer wel de mogelijkheid om fundamentals en nieuwsberichten in te lezen (mits abonnement).

 

De release-datums van de upgrades van de verschillende versies lopen echter niet gelijk. Het is dus mogelijk dat de ene versie eerder beschikbaar is dan de andere. Het enige wat u kunt doen is wachten tot wanneer de release voor uw versie beschikbaar wordt. We adviseren dan ook om steeds IN het programma ZELF te kijken of er een nieuwe versie beschikbaar is (via de menukeuze "Help - VisionEXPERT aanpassingen", zie ook hierboven) . Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

Het bijwerken van de upgrade lukt absoluut niet meer.

De upgrades aan de software bevatten alleen deze bestanden die werden aangepast. Bestanden die niet werden aangepast komen dus niet in de upgrade voor. U kunt dus best steeds alle upgrades uitvoeren wanneer deze beschikbaar komen. Op deze manier mist u geen enkel bestand. Zoniet kan het voorkomen dat uw versie TE "verouderd" is om via Internet te upgraden. U kunt dan éénmalig opnieuw de CDROM bestellen met daarop de meest recente versie van het programma. Vanaf dan kunt u opnieuw alle updates GRATIS via Internet downloaden. Terug naar FAQ inhoudstabel...

 

 

 

 

 

  

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright 2009 PAVELL Software Belgium

Alle rechten voorbehouden

http://www.visionexpert.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

















eXTReMe Tracker